HO-REN-SO
Effective Communication Techniques
(Certificated Course)
January 27, 2021
9:00 – 17:00 hrs.
Location: Pasona Office – BTS Chongnonsri
Course Length : 7 hours (2 breaks)
Format : Small Group Training
Tuition Fees : 4,800 THB/ person
Participant : Managers, Supervisors and Staffs
Class Size : Maximum 8 persons/ class
Language : Thai
Course Outline
- Orientation
- Understanding the meaning and importance of Ho-ren-so principal
- CHOREI: Importance of morning briefing in Japanese organizations
- Internal communication implementation: Strive to create a pleasant working environment and enhance a desirable existence of “guidance and “advice,” the artery of the workplace.
- Effective communication: Ways of speaking & listening
- Communication: 5 barriers
- Manner of speaking which delivers a sense of reliability
- Manner of listening which opens the heart and draws the true intention of the speaker
- 4 Characteristics
- Techniques to communicate effectively within the organization
- PDCA cycle
- 5W2H
- Applying the Ho-ren-so in the workplace
- Group discussion: Sharing the problems of communication at workplace.
- Workshop: “K Game” to measure the communication within each team.
- Summary
- Q & A
Note: Teaching includes practice and lecture. Giving opportunities for the participants to exchange ideas, ask questions throughout the course. Encourage the participants to develop themselves to be role models for other employees in their organization.
Terms & Conditions
- All fees are subject to 7% VAT
- Advanced Payment is Required
- We regret that a fee will be charged for cancellation of confirmed booking.
Cancellation less than 30 days: 75% of total fee/ 14 days: 100% of total fee
Related Articles
7 ลักษณะการทำงานแบบญี่ปุ่นที่คนไทยในองค์กรญี่ปุ่นต้องทำความเข้าใจและปรับตัว
หากคุณสนใจหรือต้องการที่จะทำงานในองค์กรของญี่ปุ่น ก็ควรทำความเข้าใจและรู้ลักษณะการทำงานตั้งแต่เนิ่นๆ เพื่อให้สามารถทำงานได้อย่างราบรื่นและเป็นที่รักของเพื่อนร่วมงานชาวญี่ปุ่นทุกคน
10 คำถามที่มักถูกหยิบขึ้นมาระหว่างการสัมภาษณ์งานของบริษัทญี่ปุ่น
ขั้นตอนที่สำคัญที่สุดและเรียกได้ว่าเป็นจุดตัดสินในการได้เข้าทำงานโดยเฉพาะในบริษัทญี่ปุ่นก็คือ “การสัมภาษณ์” ซึ่งจากประสบการณ์ในการดูแลผู้หางานจำนวนมาก มีผู้สมัครจำนวนไม่น้อยเลยที่มีความสามารถมากอยู่ในตัวแต่ต้องพลาดไปอย่างน่าเสียดายเพราะว่าตอบคำถามได้ไม่ชัดเจนหรือคิดคำตอบระหว่างสัมภาษณ์ได้ไม่ดีนัก
[เตรียมสัมภาษณ์งานออนไลน์ในช่วง Covid-19]
การสมัครงานทุกวันนี้ มีหลากหลายรูปแบบด้วยกัน ด้วยความทันสมัย และเจริญก้าวหน้าทางเทคโนโลยี ทำให้เราสามารถสมัครงานผ่านเว็บไซต์ได้ หรือส่งประวัติผ่านอีเมลล์ได้ แต่ขั้นตอนสำคัญที่สุดในการที่เราจะได้ร่วมงานกับบริษัทที่เราใฝ่ฝัน ก็คือ การสัมภาษณ์งาน ซึ่งเราจะได้มีโอกาสเข้ามาดูบรรยากาศการทำงาน สถานที่ทำงาน รวมถึงได้พบกับบุคคลากรของบริษัทนั้นๆ ซึ่งเป็นโอกาสที่เราจะได้แสดงตัวตนของเรา และสร้างความประทับใจให้กับบริษัทได้โดยตรง
To learn more about our services
Thailand Head Quarter
26th Floor, Sathorn Square
Office Tower,
98 North Sathorn Road, Silom,
Bangrak, Bangkok 10500, Thailand
TEL: +662-108-1250
E-mail: info@pasona.co.th
HO-REN-SO
Effective Communication Techniques
(Certificated Course)
January 27, 2021
9:00 – 17:00 hrs.
Location: Pasona Office – BTS Chongnonsri
Course Length : 7 hours (2 breaks)
Format : Small Group Training
Tuition Fees : 4,800 THB/ person
Participant : Managers, Supervisors and Staffs
Class Size : Maximum 8 persons/ class
Language : Thai
Course Outline
• Orientation
• Understanding the meaning and importance of Ho-ren-so principal
• CHOREI: Importance of morning briefing in Japanese organizations
• Internal communication implementation: Strive to create a pleasant working environment and enhance a desirable existence of “guidance and “advice,” the artery of the workplace.
• Effective communication: Ways of speaking & listening
o Communication: 5 barriers
o Manner of speaking which delivers a sense of reliability
o Manner of listening which opens the heart and draws the true intention of the speaker
o 4 Characteristics
o Techniques to communicate effectively within the organization
PDCA cycle
5W2H
Applying the Ho-ren-so in the workplace
• Group discussion: Sharing the problems of communication at workplace.
• Workshop: “K Game” to measure the communication within each team.
• Summary
• Q & A
Note: Teaching includes practice and lecture. Giving opportunities for the participants to exchange ideas, ask questions throughout the course. Encourage the participants to develop themselves to be role models for other employees in their organization.
Terms & Conditions
• All fees are subject to 7% VAT
• Advanced Payment is Required
• We regret that a fee will be charged for cancellation of confirmed booking.
Cancellation less than 30 days: 75% of total fee/ 14 days: 100% of total fee
Related Articles
7 ลักษณะการทำงานแบบญี่ปุ่นที่คนไทยในองค์กรญี่ปุ่นต้องทำความเข้าใจและปรับตัว
หากคุณสนใจหรือต้องการที่จะทำงานในองค์กรของญี่ปุ่น ก็ควรทำความเข้าใจและรู้ลักษณะการทำงานตั้งแต่เนิ่นๆ เพื่อให้สามารถทำงานได้อย่างราบรื่นและเป็นที่รักของเพื่อนร่วมงานชาวญี่ปุ่นทุกคน
10 คำถามที่มักถูกหยิบขึ้นมาระหว่างการสัมภาษณ์งานของบริษัทญี่ปุ่น
ขั้นตอนที่สำคัญที่สุดและเรียกได้ว่าเป็นจุดตัดสินในการได้เข้าทำงานโดยเฉพาะในบริษัทญี่ปุ่นก็คือ “การสัมภาษณ์” ซึ่งจากประสบการณ์ในการดูแลผู้หางานจำนวนมาก มีผู้สมัครจำนวนไม่น้อยเลยที่มีความสามารถมากอยู่ในตัวแต่ต้องพลาดไปอย่างน่าเสียดายเพราะว่าตอบคำถามได้ไม่ชัดเจนหรือคิดคำตอบระหว่างสัมภาษณ์ได้ไม่ดีนัก
[เตรียมสัมภาษณ์งานออนไลน์ในช่วง Covid-19]
การสมัครงานทุกวันนี้ มีหลากหลายรูปแบบด้วยกัน ด้วยความทันสมัย และเจริญก้าวหน้าทางเทคโนโลยี ทำให้เราสามารถสมัครงานผ่านเว็บไซต์ได้ หรือส่งประวัติผ่านอีเมลล์ได้ แต่ขั้นตอนสำคัญที่สุดในการที่เราจะได้ร่วมงานกับบริษัทที่เราใฝ่ฝัน ก็คือ การสัมภาษณ์งาน ซึ่งเราจะได้มีโอกาสเข้ามาดูบรรยากาศการทำงาน สถานที่ทำงาน รวมถึงได้พบกับบุคคลากรของบริษัทนั้นๆ ซึ่งเป็นโอกาสที่เราจะได้แสดงตัวตนของเรา และสร้างความประทับใจให้กับบริษัทได้โดยตรง
To learn more about
our services